Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ. ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΣΤΡΥΜΗΣ=ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΟΡΦΕΑ


4 φωτό από την εκδήλωση. Τυχεροί όσοι για 1,5 ώρα επιβιβάστηκαν στην

''Αργώ" και έκαναν νοερά μαζί μου το ταξίδι των αργοναυτών , μέσα από το Google earth. Στη πρώτη φωτό , γενική άποψη του βιβλιοπωλείου με τον ομιλώντα στο βάθος.Στη δεύτερη φωτό διακρίνονται  οι πίνακες μου. Η Ανεζίνα (στην άκρη δεξιά) κάθεται κάτω από τις Δεσποινίδες της Αβινιόν.Σε πρώτο πλάνο αριστερά ο Νίκος Λελούδας και δίπλα του ο εκδότης Μάνος Κώνστας.
Στην 3η φωτό πάλι γενικό πλάνο. Στην τέταρτη φωτό πλάνο από το βήμα παρουσίασης. Τουλάχιστον , όπως μου είπε ο ανηψιός μου Αλέξης, πρωτοετής φοιτητής στο πανεπιστήμιο Πατρών και τον ευχαριστώ θερμά, ήταν η πρώτη φορά που παρακολούθησε με ενδιαφέρον μιά συζήτηση τουλάχιστον 1,5 ώρας χωρίς να βαρεθεί, όπως συνήθως γίνεται με τις ανιαρές παρουσιάσεις από τους ακαδημαϊκούς προς τους φοιτητές. Το θυμάμαι κι εγώ έντονα , κι ας έχουν περάσει 25 χρόνια. Μετά τα 10 πρώτα λεπτά παράδοσης , οι μισοί κοιμόμασταν , ενώ τη δεύτερη ώρα, το 90% είχαμε γίνει λούηδες.Έχω τουλάχιστον την ικανοποίηση, ότι όλοι έμαθαν κάτι παραπάνω απ' αυτά που συνήθως μας μαθαίνουν ή θέλουν να μάθουμε.


Έγινε την Παρασκευή 20-11-09 η παρουσίαση του βιβλίου μου ΟΡΦΕΑΣ και ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ στο βιβλιοπωλείο ΝΟΩΝ.
Όσοι παρευρέθησαν, ταξίδεψαν ξανά μαζί μου, μετά από 4.000 χρόνια, σε όλες τις περιοχές απ' όπου πέρασε η Αργώ και μάλιστα απόλυτα τεκμηριωμένα ,αφού είχα συνδέσει το φορητό μου υπολογιστή με οθόνη 22'' η οποία για το χώρο του βιβλιοπωλείου ,αποδείχτηκε εξαιρετική λύση.
Οι περισσότεροι με άκουγαν με τρομερό ενδιαδέρον και όλοι με ρωτούσαν σχεδόν το ίδιο. ´Ηταν η μόνη ερώτηση απ' όσες μου έγιναν ,που δεν μπορούσα να απαντήσω: Γιατί τα ΟΡΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ τα αγνοεί το 99% των Ελλήνων; Γιατί ουδέποτε τα διδαχτήκαμε στο σχολείο ή το Πανεπιστήμιο; Η απορία τους δυστυχώς -και δική μου- θα μείνει εσαεί αναπάντητη.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εκδότες μου Βάνα Κοζόκου και Μάνο Κώνστα γιατί σε πολύ μικρό χρόνο ετοίμασαν το χώρο άψογα , ενώ φρόντισαν και για την έκθεση των 20 πινάκων μου που έφερα μαζί μου.Ευχαριστώ θερμά τον κορυφαίο Έλληνα σπηλαιολόγο, κ.Νίκο Λελούδα ,που τον τελευταίο καιρό με τιμά με τη φιλία του, την οποία θα ανταποδώσω στις δικές του έρευνες. Τον κ.Κώστα Μαρδενισιάνο, ιατρό , σπηλαιολόγο, καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών στην παλαιοανθρωπολογία για την παρουσία του και τα καλά του λόγια.
Παρέδωσα στον κ.Λελούδα όλη την τεκμηρίωση για το σπήλαιο του ΟΡΦΕΑ που ανακάλυψα, ακολουθώντας την ίδια επιστημονική προσέγγιση με αυτό του Χείρωνα, που ταυτοποίησα με την Βαθοσπηλιά της Μηλίνας στο Νότιο Πήλιο.
Ευχαριστώ επίσης θερμά τον συνάδελφό μου Τοπογράφο Μηχανικό ,Θανάση Κλωνίδη, από το δήμο Σαπών , που μου έστειλε από το αρχείο του Δήμου, την έκθεση της ΕΠΣΒΕ για το σπήλαιο του ΟΡΦΕΑ.
Με χαροποίησε ιδιαίτερα η παρουσία του αγαπημένου μου ανηψιού, Αλέξη, που ήρθε αυθημερόν από την Πάτρα όπου σπουδάζει, χωρίς να μου το πει και χωρίς φυσικά να τον καλέσω, αφού γνώριζα την μεγάλη απόσταση που μας χώριζε, αλλά και τι ταλαιπωρία ήταν να έρθει στην Αθήνα!!!
Το σπήλαιο λοιπόν του ΟΡΦΕΑ, είναι το σπήλαιο της Στρύμης, στο φαράγγι Ιν-Ντερέ (που σημαίνει "η κοιλάδα των θηρίων")500 μέτρα ανατολικά του χωριού Στρύμη, στο δήμο Σαπών Ροδόπης.
Η ταυτοποίηση του σπηλαίου της Στρύμης με αυτό του Ορφέα είναι για εμένα σχεδόν απόλυτη, αφού το συγκεκριμμένο σπήλαιο το περιγράφει ο ΟΡΦΕΑΣ στα Αργοναυτικά και τα Λιθικά του. Φυσικά αν διαβάσουν το κείμενό μου φίλοι από τη Ροδόπη, να διαδώσουν το μεγάλο νέο. Είναι μιά μεγάλη ανακάλυψη χωρίς την αρχαιολογική σκαπάνη, αλλά με όπλο την πολύ προσεκτική ανάγνωση των αρχαίων κειμένων. Ο ΟΡΦΕΑΣ όχι μόνο υπήρξε ιστορικό προσωπο του 19ου π.Χ.αιώνα ,αλλά και το σπήλαιό του υπάρχει ακόμη και σήμερα. Ελπίζω (;)ότι το Υπουργείο Πολιτισμού θα δείξει λίγο ευαισθησία και σε συνεργασία με το δήμο Σαπών θα το αναδείξει, γιατί αυτά που διάβασα στην έκθεση των αρχαιολόγων της ΕΠΣΒΕ, για την κατάσταση στο εσωτερικό του σπηλαίου, από σκουπίδια, και από το γεγονός ότι έχει χρησιμοποιηθεί περιοδικά και για σταυλισμό ζώων , μου προκάλεσαν το λιγότερο, ΘΛΙΨΗ!!!

Το Σπήλαιο του Χείρωνα,  το Σπήλαιο του Ορφέα και το σπήλαιο του Κένταυρου Φόλου (είδηση της τελευταίας στιγμής) θα συμπεριληφθούν στο μηνιαίο περιοδικό των εκδόσεων Νοών Μορφές+Γεγονότα που θα κυκλοφορήσει εντός του Δεκεμβρίου σε όλα τα περίπτερα με πολλές έγχρωμες φωτογραφίες και με τεκμηρίωση που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την επιστημονική ορθότητα των ερευνών μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: